וריקוצלה: התסמינים, האבחון והטיפול

חווים קשיים בכניסה להיריון? לפני שתבדקו את בת הזוג, מוטב כי תבדקו את עצמכם. לא תמיד מקור הבעיה טמון בבת הזוג, לעיתים דווקא הגבר מביא איתו את הבעיות. ישנם כל מיני פרמטרים שונים שיכולים להביא לקשיים בכניסה להיריון. אחת מהסיבות נקראת וריקוצלה, מדובר על הבעיה השכיחה ביותר. כך שאם גבר סובל מבעיות פוריות, יכול להיות כי זה קשור באופן כזה או אחר לבעיה הזאת. שאלנו את ד"ר שי שפי שהוא מומחה לפוריות הגבר לגבי הבעיה הזאת. חזרנו אליכם עם התשובות החשובות ביותר שקשורות לכל מה שאתם צריכים לדעת. ברגע שתהיה לכם תשובה לכל שאלה, אין סיבה שלא תקבלו את המענה ההולם.

מהם התסמינים של הבעיה?

אפשר להגיד בפה מלא כי וריקוצלה מגיעה בעיקר עם כאבים באזור האשך. כך שאם אתה מרגיש כאבים לא מוסברים באזור האשך, יכול להיות כי זוהי הסיבה. ברוב המקרים הכאבים האלה מופיעים לאחר עמידה ממושכת או לאחר הליכה מרובה. אך יש כאלה שמספרים כי גם במצב סטטי יחסית הם הרגישו את הכאבים האלה. אתם מבחינתכם צריכים תמיד להיות עם האצבע על הדופק. כך תוכלו להיות בטוחים כי תהיה לכם האפשרות לקבל את הטיפול ההולם בזמן הקצר ביותר.

כיצד מבחנים וריקוצלה?

כמובן שהאבחון הסופי אמור להתבצע על ידי רופא אורולוג מומחה. את האבחון מבצעים על ידי סריקה של כלי הדם באמצעות מכשור מיוחד. מדובר על מכשור שנקרא דופלר. המכשיר הזה דומה מאוד לאולטרסאונד שאותו אתם בוודאי מכירים. אחרי שבוחנים את המצב של הורידים בתוך האשכים יהיה אפשר לבחור את הצעד הנכון. כמובן שחשוב מאוד לבחור ברופא מוסמך על מנת שיבצע את האבחון בדיוק כמו שצריך. אבחון לא מדויק של הבעיה עשויה להביא אתכם למצב שבו תמצאו אתכם עומדים במקום. המטרה שלכם תהיה להתקדם אל עבר פתרון הבעיה.

מהי שיטת הטיפול המומלצת?

רק אחרי שמאבחנים את מצב הוריקוצלה יהיה אפשר לבחור את שיטת הטיפול הנכונה. לרוב מדובר על ניתוח שאמור לאפשר גישה אל כל הדם באזור האשכים. בניתוח חוסמים את הגישה של הדם אל תוך הורידים הבעייתיים, כך לא אמורים להיות כאבים. בנוסף המצב אמור להיות במעקב מתמיד על מנת למנוע החמרה שלו עם הזמן. וריקוצלה היא סיטואציה הפיכה, זאת שתהיה לכם אפשרות לטפל בה. אל תחשבו כי מדובר על גזרת גורל או על בעיה שאין לה טיפול הולם.