מה את צריכה לדעת על רעלת הריון?

רעלת הריון נשמעת על פניו בתור בעיה מפחידה מאוד, כזאת שעלולה להביא איתה סכנת חיים. קודם כל חשוב לדעת כי הבעיה הזאת יכולה להופיע רק אצל נשים הרות. כאשר מבחינת שכיחות אנו מדברים על שכיחות שנעה סביב ה-5 אחוזים בכלל ההריונות בישראל. המשמעות היא שהסיכוי לחוות רעלת הריון הוא לא גבוה, אך גם לא מאוד נדיר. לפיכך יהיה עלייך להכיר את המצב הזה על בוריו, ולהכין את עצמך לקראתו. יוסי פתאל, מומחה ברפואה הסינית בפוריות נשים, יסביר לך על התופעה הזאת. אחרי שתקראי את המאמר הבא תדעי בדיוק מה נכון לעשות בסיטואציה מהסוג הזה.

כיצד מאבחנים רעלת היריון?

האבחנה כמובן אמורה להיעשות על ידי רופא מומחה, כזה שישתמש בציוד מתקדם. אך התסמינים הבולטים ביותר של רעלת היריון הם לחץ דם גבוה וחלבון גבוה בשתן. לפעמים ניתן לראות הפרעות שונות של מערכות כאלה ואחרות בגופה של האישה. אחרי שהרופא יבחן את מצבה של האישה הוא ידע לספק את התשובות הנדרשות. כמובן שיכולים להיות עוד תסמינים שונים שלא ממש שמים אליהם לב. באופן כללי בכל פעם שאישה הרה לא מגיעה במיטה היא אמורה לבצע בדיקה מקיפה. 

האם מדובר על מחלה מסכנת חיים?

כמו כל מחלה אחרת בתקופת ההיריון, גם רעלת הריון עלולה להיות מסכנת חיים. אך תיקחו בחשבון כי אם מטפלים בבעיה הזאת בזמן הנכון לא אמורות להיות בעיות חריגות. תוכלי למצוא את עצמך במצב שבו את שומרת על עצמך ועל העובר שבבטנך. אך באותה  נשימה עלייך לזכור כי הבעיה הזאת עשויה להיות חמקמקה מאוד. מוטב כי תכיני את עצמך לכל אפשרות ותהיי ערוכה לכל מצב. המחלה הזאת עשויה  להביא איתו בדיקות מרובות ולא מעט טיפולים שונים.

כיצד נהוג לטפל ברעלת הריון?

הטיפול הנכון ביותר לרעלת הריון הוא יילוד של התינוק על מנת להציל אותו ואת האישה. במקרה של רעלת הריון קלה ישנה אפשרות להיות במעקב אחרי מצבה של האישה. ניתן לשלב גם טיפולים שונים כמו דיקור סיני או כל טיפול אחר. לאחר שהאישה מגיעה לשבוע תקין ללידה, יהיה ניתן ליילד אותה במהירות האפשרית. במקרה שבו מדובר על רעלת הריון קשה, מיילדים את האישה ללא קשר לשבוע שבו היא נמצאת. כמובן שעושים את כל מה שאפשר על מנת לשמור על האישה וגם על העובר הקטן.