מחלת דופיטרן – עיוות של כף היד

האם אתם באמת יכולים לספור כמה פעמים בכל יום אתם משתמשים בכף היד שלכם? ככל הנראה שמדובר על מאות או אפילו אלפי שימושים שונים. זוהי הסיבה שבגללה אתם צריכים לעשות הכל על מנת לשמור על כף היד מכל משמר. כל כאב קטן בכף היד עשוי להעמיד אתכם במצב שבו השגרה שלכם עלולה להיפגע. פתאום תמצאו את עצמכם במצב שבו תתקשו לבצע כל מיני פעולות שעל פניו נראות כמו פעולות פשוטות. מחלת דופיטרן הינה עיוות של כף היד שנפרס על שנים רבות. מדובר על מצב הדרגתי שבו ככל שעוברות השנים כך העיוות הופך להיות הרבה יותר משמעותי.

כיצד ניתן לזהות את המחלה?

ברוב המקרים הדרך לזהות את המחלה הזאת היא על סמך הנראות של כף היד. מחלת דופיטרן היא מחלה שנמשכת על פני שנים רבות, ולכן מאוד יכול להיות שבהתחלה לא תראו דבר. אך ככל שעוברות השנים, כך תוכלו לראות את העיוות בעיניים שלכם. בחלק מהמקרים לא יגיע ביחד עם העיוות כאב מסוים או משהו שדורש מכם התייחסות. אך מכיוון שאנו משתמשים בידיים באופן קבוע, נוכל לראות את העיוות בצורה שלא משתמעת לשתי פנים.

מדוע מופיעה המחלה הזאת?

עד היום לאף אחד אין תשובה מדויקת להופעת מחלת דופיטרן. יש כאלה שמספרים כי מדובר על עניין תורשתי אחרים אומרים כי מדובר על עניין אוטואימוני. מה שבטוח הוא שחובה לאבחן את הבעיה בזמן על מנת שתהיה היכולת לספק לכם את הטיפול ההולם. אורתופד מומחה הוא האיש שאמור לתת את החותמת הסופית לכך שאתם סובלים מהבעיה הזאת. כמובן שאתם לרוב לא תצטרכו לפנות אליו על מנת לקבל את החותמת הסופית, הרי אתם תראו את העיוות בעיניים שלכם.

מהו הטיפול הנכון ביותר?

כל אורתופד מומחה יכול לספר לכם על שיטות שונות להתמודד עם המצב. אך הדרך הכי טובה להחזיר את החיים בחזרה למסלולם היא ניתוח. הניתוח יאפשר לתקן את העיוות, ולהסיר את כל הדברים הבעייתיים. מדובר על ניתוח לא פשוט, כזה שעלול להשבית אתכם לזמן מסוים. אך תמיד תזכרו כי במקרה הזה המטרה אמורה לקדם את האמצעים. אתם מבחינתכם תרצו לעשות כל מה שאפשר על מנת למנוע את החמרת המצב. בשלב מתקדם יותר העיוות עלול לשבש את שגרת החיים שלכם. הוא ימנע מכם לבצע כל מיני פעולות שאתם אמורים לבצע אותן דרך קבע.